מבצעי פסח כבר מחכים לכם באתר🎉🎉 הקליקו

תפריט
קטלוג מוצרים

חנות צעצועים – המדריך המלא לבחירת משחק קופסה חדש לילדים

חנות צעצועים – המדריך המלא לבחירת משחק קופסה חדש לילדים

אתם נכנסים לחנות צעצועים. משימת העל שלכם היא לרכוש משחק חדש לילדים, משהו מחדש, מפתיע ואולי גם חינוכי. אלא שבמקום לבחור משחק ולגשת לקופה, אתם מוצאים את עצמכם מול מדפי ענק עמוסים במשחקי חשיבה, יצירה, זיכרון, הרכבה, בנייה, אסטרטגיה, עלילה והיד עוד נטויה. אז איך מוצאים את המשחק הנכון והמדויק לילדים? זה שגם יהיה מעניין ומעסיק אך גם חינוכי ומלמד? זה שלא יהפוך להוצאה יקרה מידי אבל שיספק את הילדים לתקופת זמן ארוכה? למזלכם הגעתם למקום הנכון כדי למצוא תשובה:

לפני בחירת המשחק החדש, הנה מספר טיפים שכדאי ליישם:

חנות צעצועים היא המקום שבו נפגשות בובות חמודות עם ברביות, אופניים בכל הדגמים לצד תינוקות שאוכלים ומדברים, משחקי התפתחות לצד פתרונות משעשעים לזמן האמבטיה, משחקי קופסה לצד מכוניות על שלט, פאזלים, גולות, חוברות יצירה, רעשנים לעוללים ובקיצור – היכל שלם שבו כל ילד וילדה יכולים להישאר לגור לנצח. כדי לצלוח את משבר ההחלטה של לבחירת המשחק המתאים לילדכם, קחו בחשבון כמה דברים:

  1. קניית משחק קופסה חדש מתוך מחשבה מושכלת כמעט ולא תתאפשר כל עוד הילדים נמצאים איתכם בחנות. הם חווים גירויים מכל כיוון, המדפים קורצים להם והם ימשכו אתכם לאינספור אפשרויות כולל מניפולציות. הם ירצו את המשחק שראו אצל חברים, את המהדורה היוקרתית של משחק אהוב וקיים ובעיקר יחבלו בריכוז וברכישה הנבונה. כל עוד לא מדובר בביקור “צ’ופר” לילדים או על ביקור שכלל דיאלוג מראש לגבי מטרת הכניסה פנימה, רצוי שתגיעו לבד.
  2. קיימים לא מעט משחקי קופסה שהגיל המצוין עליהם הוא 3-99, אבל למעשה לא כל משחק מתאים או תואם את שלבי ההתפתחות וההבנה של ילדכם. זה הזמן לשלוף מהמדף משחקים פוטנציאליים ולעיין באריזה האחורית, להבין מהו המשחק בדיוק, מה הוא עושה, כיצד משתמשים בו, מהם החוקים הכלליים, כמה משתתפים יכולים לשחק במקביל והאם הילדים שלכם באמת ימצאו בו עניין והנאה. אפשר להתמקד בסוג מסוים של משחקים (עוד נגיע לזה) ואפשר גם להיות אקראיים. רק וודאו שהמשחק לא מעבר או מתחת לרמה הנוכחית.
  3. המחירים למשחקי הקופסה בדרך כלל מתבססים על מחיר צרכנים אחיד ונמכרים ברוב חנויות הצעצועים במחירים אטרקטיביים: החל מ-30-40 ₪ ועד 120 ₪ למשחקים מורכבים וגדולים (למשל מונופול במהדורה הקלאסית), כאשר משחקים בעלות של 200-300 ₪ שמורים למשחקי קופסה “רציניים” שעניינם הוא ערכת תחביב ענקית כמו ערכת תפירה למעצבת המתחילה, עמדת שף, בניית דגם של בית בובות ענק וכד’.
  4. ניתן להתייעץ עם המוכרים שמכירים היטב את המשחקים בחנות ושומעים לגביהם המלצות. תוכלו גם להיעזר בטיפים או המלצות למשחקים מהורים אחרים וכמובן מאלה שברשת. אם יש לכם ספק לגבי המשחק הנרכש, דרשו פתק החלפה. זכרו שלא ניתן להחליף משחק פתוח גם אם לא היה בשימוש כלל ולכן הסבירו לילדים שפתיחת האריזה כרוכה באי החלפת המשחק.

אלה הם סוגי משחקי הקופסה הקיימים ולמי הם מתאימים:  

משחקי קופסה הם עולם ומלואו בתוך חנות הצעצועים ויש להם המון יתרונות: שיתופיות, אתגר מחשבתי, העשרה, העברת הזמן שלא דרך מסכים, אינטראקציה חברתית, היצמדות לחוקים ולכללים מוסריים (כמו למשל לא לרמות), ניסוי וטעיה, ניצחון ותבוסה, דימיון ומציאות ועוד ועוד. לכל סוג של משחק קופסה יכול להיות דגש על חלק מהיתרונות הללו ולכן מומלץ שתבחרו את העקרונות שחשובים לכם ועל פיהם התמקדו בסוג המשחקים המדויק:

משחקי זיכרון והרכבה

אלה הם משחקים שהמטרה הסופית שלהם תהיה בדרך כלל משותפת: רצון לחשוף את כל הקלפים (למרות שמדובר במשחק אחד נגד השני) או ליצור דמות כלשהי, כשבדרך קיימים “טוויסטים” שנועדו לסבך את המטרה ולתבל אותה בחוקים ועניין. מתאימים לחיזוק הקוגניציה והמוטוריקה, שיתוף הפעולה והאינטראקציה עם אחרים. שימו לב, משחקי ההרכבה הללו לא מתייחסים לערכות הרכבה כמו “לגו”, שלהן יש ייעוד אחר לגמרי למלא בתוך עולם הצעצועים.

משחקי אסטרטגיה

דור משחקי קופסה שמצריך חשיבה ותכנון יסודיים לפני ביצוע, התחשבות בהשלכות, ניתוח סיטואציות וקריאת מהלכים קדימה. משחקים אלה נועדו לעשות עוד הרבה מאוד פעולות מחשבתיות לפני ההגעה למטרה הסופית, כשבפועל המטרה עצמה היא לא החלק המעניין אלה כל מה שקורה לפניה. דוגמה טובה לכך אפשר למצוא בדרך כלל במשחקים הקלאסיים כמו: מונופול, טליסמן וכד’.

משחקי יצירה 

אלה הם משחקי הפנאי, שדרכם הילדים רוכשים עוד מיומנויות וביטוי יצירתי ולומדים כיצד ליצור דמות ממקלות פנטזיה או להדביק בדבק חם אריחי ויטראז’. מדובר בעולם ומלואו, תת מחלקה שלמה בתוך משחקי הקופסה שיכולה לכלול בנייה או יצירה של כל אלמנט אפשרי, מתכשיטים ובגדים עד תיאטרון בובות ודגמים מרהיבים.

משחקי חשיבה 

כל משחק שתשלפו מהמדף יציין שהוא מתמקד במשהו אחר בתוך עולם השכל והבינה של הילדים. ובכל זאת, כל אחד מהם יוכל לחדד מספר יכולות כך שכדאי לבחור במשחק שהילדים שלכם יותר צפויים להתחבר אליו. משחקי חשיבה מתאימים גם לשחקן אחד והוא נדרש לענות על שאלות, להתאים בין אלמנטים שונים או לשלב ביניהם, להתנסות במספר דרכים ולהבין מי מהם הנכונה ועוד.

משחקי התפתחות

לילדים בשכבות הנמוכות (גיל 3 ומעלה), אפשר להציע משחקי הרכבה והתאמה כמו פאזל או דומינו וגם לעניין אותם בעבודות יצירה לגיל הרך שכוללות בצק, צבעים, צורות ומדבקות. זוהי התנסות ראשונה עם עולם משחקי הקופסה ומומלץ שהיא תתבצע יחד עם ההורים או אחים גדולים. כך יוכלו הילדים להבין את דרישות המשחק וכלליו, כיצד להתייחס למשחקי הקופסה שלהם ולעבור בין הסוגים השונים ככל שהם ממצים את עולם משחקי ההתפתחות ועוברים לדבר המעניין הבא.

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
למה לקנות אצלנו
משלוח מהיר

משלוחים לכל חלקי הארץ

אחריות והחזרות

אחריות ושירות עבור כל מוצר

שירות לקוחות

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה שתשאלו
ניתן לפנות בטופס המקוון “צור קשר”

מחיר

מחירים נמוכים ותחרותיים
מכבדים PAYPAL וכרטיסי אשראי

0 0
דילוג לתוכן