מבצעי חודש מרץ מטריפים בצעצועי מורן🙌👈🏻 הקליקו

תפריט
קטלוג מוצרים

תיקונים זריזים לאופניים שכולנו יכולים לעשות לבד – ויכולים להציל את החג

1.גלגל תקוע מה עושים?
גלגל יכול להיות תקוע מכמה סיבות, כשהנפוצה ביותר הינה מעצור שאינו מכוון (או שיש שמינייה קלה בגלגל שתיפתר גם היא בעת כיוון המעצור), לשם כיוון המעצור נבצע את השלבים הבאים.
מעצור V  (נפוץ בעיקר באופני הילוכים/הרים) – שלב ראשון כוונו את רפידות המעצור באמצעות מפתח אלן בצורה שיקבילו לחישוק האופניים, שימו לב שהרפידה אינה נוגעת בצמיג האופניים ושבעת לחיצתה לכיוון הגלגל הרפידה נוגעת בחישוק בצורה אחידה לכל אורכה, בצעו זאת בשתי הרפידות משני צידי הגלגל.
שלב שני – לחצו את ידית המעצור וודאו את מרחק העצירה, ידית המעצור אמורה להגיע לאמצע הדרך בדרכה לידית האחיזה, כאן אנו בודקים האם המעצור מתוח מספיק.
במידה ידית המעצור נלחצת עד הסוף ונוגעת בידית האחיזה שעל הכידון יש למתוח את כבל הברקס, מתיחת הכבל מתבצעת בצורה הבאה, אחזו את שני מנופי המעצור שעל הגלגל ביד אחת לשם שלא יתרחקו אחת מהשניה, בו זמנית שחררו במעט את הבורג שעל המנוף האחראי על תפיסת כבל המעצור, כעת קרבו את המנופים אחד לשני תוך כדי מתיחת הכבל כמה מילימטרים ספורים, לסיום הדקו את הבורג ובדקו את עצמכם ע”י לחיצה על ידית המעצור, במידה וידית המעצור התחזקה – מצויין, אם חיזקתם יותר מדי וכעת בלחיצה ממש קלה המעצור עוצר, נבצע את אותה הפעולה רק שכעת נשחרר את הכבל במעט ונחזק שוב.
שלב שלישי ואחרון – לחצו מספר פעמים על ידית המעצור וודאו כי שני המנופים זזים בצורה שווה, במידה ואחד המנופים מתרחק יותר מהגלגל והמנוף השני נשאר די צמוד יש לבצע כיוון קטן של המנוף, במנוף המעצור יש בורג קטן בתחתית המנוף שאחראי על כוונונו, במנוף שנשאר צמוד לגלגל נבריג את הבורג פנימה (מספר סיבובים ולא עד הסוף) ולאט לאט המנוף יתרחק מהגלגל בעת לחיצה על המעצור.
לבדיקה לחצו על המעצור מספר פעמים ובדקו אם המנופים זזים בצורה שווה.
לבדיקה סופית – סובבו את הגלגל כשהוא באוויר ובדקו שהוא מסתובב ללא הפרעות, במידה ויש הפרעות חזרו על שלבים 1-3 שוב עד שהבעיה תיפתר.

  • במידה וישנה שמינייה קלה בגלגל הבעיה תיפתר עם כיוון איכותי, במידה והשמינייה רצינית יש לגשת לטכנאי אופניים ולטפל בתקלה ובמקרה הצורך להחליף חישוק.
  • חשוב מאוד – במידה ולא הצלחתם לכוון את המעצור בהצלחה גשו לחנות האופניים שלכם לטיפול בבעיה, אופניים ללא מעצורים תקינים הינם מסוכנים לרכיבה!!

מעצור פרסה – נפוץ בעיקר באופני ילדים (BMX), בד”כ באופניי BMX  המעצור האחורי הינו מעצור הרגל שהרבה יותר בטוח לעצירה ממעצור היד ששולט על מעצור הפרסה בגלגל הקדמי, מעצור הרגל אינו נוטה להתקלקל, אינו נשחק ואינו דורש כוונון ולכן המלצתינו החמה הינה להרגיל את ילדיכם לעצור אך ורק ברגל!!
לכל אלו שעדיין רוצים שגם המעצור הקדמי יתפקד ולוודא כי אינו תקוע או מפריע לגלגל יש לבצע את השלבים הבאים:

שלב ראשון כוונו את רפידות המעצור באמצעות מפתח אלן בצורה שיקבילו לחישוק האופניים, שימו לב שהרפידה אינה נוגעת בצמיג האופניים ושבעת לחיצתה לכיוון הגלגל הרפידה נוגעת בחישוק בצורה אחידה לכל אורכה, בצעו זאת בשתי הרפידות משני צידי הגלגל.

שלב שני – לחצו את ידית המעצור וודאו את מרחק העצירה, ידית המעצור אמורה להגיע לאמצע הדרך בדרכה לידית האחיזה, כאן אנו בודקים האם המעצור מתוח מספיק.
במידה ידית המעצור נלחצת עד הסוף ונוגעת בידית האחיזה שעל הכידון יש למתוח את כבל הברקס, מתיחת הכבל מתבצעת בצורה הבאה, אחזו את שני מנופי המעצור שעל הגלגל ביד אחת לשם שלא יתרחקו אחת מהשניה, בו זמנית שחררו במעט את הבורג שעל המנוף האחראי על תפיסת כבל המעצור, כעת קרבו את המנופים אחד לשני תוך כדי מתיחת הכבל כמה מילימטרים ספורים, לסיום הדקו את הבורג ובדקו את עצמכם ע”י לחיצה על ידית המעצור, במידה וידית המעצור התחזקה – מצויין, אם חיזקתם יותר מדי וכעת בלחיצה ממש קלה המעצור עוצר, נבצע את אותה הפעולה רק שכעת נשחרר את הכבל במעט ונחזק שוב.

שלב שלישי – במעצור פרסה המנופים לא יזוזו לרוב במידה שווה ותמיד אחד המנופים ישאר יותר קרוב לגלגל מאשר השני – הדבר תקין לחלוטין, אך במידה ואחד המנופים ממש תוקע את הגלגל ניתן להרחיקו בשני דרכים, הראשונה והפשוטה חזקו עם מפתח 10 את הבורג הראשי שמחזיק את כל מערכת הברקס על מזלג האופניים – גם מקדימה וגם מאחורה ותוך כדי ייצבו את המעצור במרכז תוך הרחקת המנוף הצמוד מהגלגל – שימו לב חיזוק ייתר יביא לכך שכל המערכת תיתקע ולכן יש לחזק במידתיות.
במידה ולא הצליח יש בין המנופים מקל מתכת דק הפועל כקפיץ המותח את שני המנופים ומוחזק על כל מנוף כלולאה, שחררו את לולאת המקל מאחד המנופים ומתחו אותה כלפי מעלה (כאילו מיישרים את המוט העקום) ואז החזירו את הלולאה למקומה על המנוף, בפעולה זו הגברתם את ההתנגדות שתופעל על המנוף והוא יידחף החוצה ויתרחק מהחישוק.

2. אין אוויר בגלגל – ירידת אוויר או פנצ’ר??
טיפ – אופניים שהוצאתם מהמחסן ללא אוויר לאו דווקא מפונצ’רים, ירידת אוויר מגלגל הינה דבר טבעי בדיוק כמו שבלון מאבד את צורתו העגולה והמתוחה תוך כמה ימים, לשם ווידוא השתמשו במשאבה תקינה ונפחו את האופניים ללחץ גבוה (35-40PSI ) המתינו כשעה וראו אם ישנה ירידת אוויר (ברוב מקרי הפנצ’ר האויר ירד תוך מספר דקות).
במידה ויש בריחת אוויר איטית הרטיבו את פיית הוונטיל ובדקו אם האוויר יוצא משם (אם כן ניתן להידוק ולא צריך להחליף פנימית).
במידה וזיהתם פנצ’ר ותרצו לתקנו, הצטיידו בפנימית חדשה בגודל המתאים או בערכה לתיקון פנצ’רים ובצעו את השלבים הבאים:
שלב ראשון – פתחו באמצעות מפתח 15 את ברגי ציר הגלגל ושלפו אותו החוצה
– בעת פירוק גלגל אחורי שימו לב למיקום השרשרת על גלגל השיניים לשם החזרתו בצורה זהה – רצוי לצלם בנייד טרם שליפת הגלגל.
– בעת פירוק גלגל אחורי באופני ילדים BMX  – הצטיידו גם במפתח 17 לשחרור ברגי שילדה ובמברג פיליפס לשחרור בורג מעצור הרגל (בורג המחזק זרוע מתכת היוצאת המגלגל אל השלדה).
שלב שני – חלצו את הצמיג באמצעות 2 כפיות (או חולצי צמיגים) ולא באמצעות כלי חד שיפצע את הפנימית, שלפו את הפנימית החוצה.
שלב שלישי – רלוונטי למי שמתקן את הפנימית – נפחו את הפנימית והעיברו את ידיכם על הפנימית לזיהו מיקום החור, בעת הזיהוי מרחו דבר על הפנימית ועל המדבקה, המתינו שהדבק יהיה מעט צמיגי ואז הדביקו את המדבקה על הפנימית והמתינו כחצי שעה, לבדיקת תקינות נפחו את הפנימית שוב וודאו כי אין בריחת אוויר.
שלב רביעי – טרם הכנסת הפנימית העבירו ידכם על פנים הצמיג לוידוא כי לא נשאר קוץ בצמיג עצמו וזאת תוך סריקה בעין של חלקו החיצוני של הצמיג, בנוסף בדקו בחישוק עצמו כי השפיצים מכוסים בגומייה באופן תקין וכי אין שפיץ בולט שיכול לנקב את הפנימית מבפנים, במידה ויש כזה הדביקו בהיקף החישוק סרט דבק גמיש (איזולירבנד – משמש להדבקת חוטי חשמל בד”כ), כמו כן העבירו יד בזהירות על דפנות החישוק לוודא כי לא קיבל מכה שיצרה איזור משונן שידקור את הפנימית.
שלב חמישי – הכניסו את הפנימית המתוקנת/חדשה לחישוק ואת הצמיג באמצאות הכפיות בזהירות שלא לדקור את הפנימית.
החזירו את הגלגל למקומו וודאו שהינו ממורכז טרם חיזוקו, חזקו חזק את הברגים ולסיום וודאו כי המעצורים עוצרים היטב (לרוב לאחר החלפת פנימית יש לבצע כיוון מעצורים)
* בגלגל אחורי של אופני BMX  לילדים יש לוודא כי השרשרת מתוחה במידה המתאימה (קצת קצת לפני מתיחה מלאה) טרם סגירת הברגים.

3. השרשרת נופלת? שלפו כלים – נייר דבק לא יעזור כאן
שרשרת יכולה ליפול מגלגלי השיניים מכמה סיבות שהעיקריות מבינהם יפורטו בהמשך

אופני BMX  לילדים – הסיבה עיקרית הינה שרשרת רפויה, אם תצליחו להעלות את השרשרת חזרה לגלגלי השיניים תשימו לב כי השרשרת רפויה מאוד ולכן בעת פידול מהיר בה השרשרת קופצת מעט היא עלולה ליפול מגלגלי השיניים.
לשם תיקון התקלה בנוחות הפכו את האופניים שיעמדו על הכידון והכסא כך שהגלגל האחורי יהיה באוויר, כעת יש לפתוח את האומים שבציר הגלגל באמצעות מפתח 15, להוציא גלגלי עזר/ סבל/ או רגלית מציר הגלגל ואז לשחרר במעט את אומי השלדה (אומים צרים בד”כ באמצעות מפתח 17), לאחר ששחררנו את האומים יש למשוך את הגלגל אחורה ולראות כי השרשרת נמתחת, שימו לב לא למתוח את השרשרת יותר מידי מה שיביא לפידול קשיח מאוד ולתקיעת השרשרת, האידיאל הינו שרשרת מתוחה אך מעט גמישה.
תוך כדי משיכת הגלגל לאחור ומתיחת השרשרת יש לחזק ביד השנייה את אומי השלדה באמצעות מפתח 17 משני הצדדים ולוודא כי הגלגל ממורכז.
טרם החזרת שאר האביזרים נסו לסובב את הפדל מהר ולבדוק האם השרשרת קופצת/נופלת או מתוחה מידי.
לסיום החזירו את פחית גלגל העזר, גלגל העזר, זרוע סבל ולסיום את האום המאבטח באמצעות מפתח 15.
אופני הרים – שרשרת נופלת באופני הרים לרוב בגלל הילוכים שאינם מכוונים, בקטע זה לא נלמד כיוון הילוכים מדוייק מאחר ולכך נדרשת הדרכה קצת יותר מורכבת ולכן נסביר כיצד למנוע נפילת שרשרת בלבד.
בכל מעביר הילוכים תמצאו 2 ברגים המסומנים בקטן באותיות   ו- H ברגים אלו אחראים על הגבלת מעביר ההילוכים, כשהמעביר אינו מוגבל מספיק הוא ממשיך להעביר את השרשרת מעבר לתחום גלגלי השיניים ולכן השרשרת נופלת.
לשם בדיקת אילו ברגים נצטרך לסובב יש לבדוק ראשית באיזה שלב השרשרת נופלת ולכן יש לסובב את הפדלים ולהעביר הילוכים בו זמנית להילוכים הקיצוניים ולבדוק היכן הבעיה.
ברגע שזוהתה הבעיה יש  לכוון את הברגים – במידה והשרשרת נופלת בגלגלי השיניים התחתונים יש לסגור את הבורג שלידו מסומן H,  ברגע שהשרשרת נופלת בגלגלי השיניים העליונים יש לסגור את הבורג שלידו מסומן L.
יש לבצע את הבדיקה גם בהילוכים האחוריים וגם בקדמיים.

אילו התקלות העיקריות בהם אנו נתקלים יום יום, חשוב לתחזק את אופניכם באופן שוטף ובכך להימנע מתקלות אילו, מקווים שההדרכה עזרה, ואם עדיין לא ,נשמח לעזור לכם בסניף צעצועי מורן המרכזי בראשון לציון בכל תקלה אפשרית.

4 5 votes
Article Rating
למה לקנות אצלנו
משלוח מהיר

משלוחים לכל חלקי הארץ

אחריות והחזרות

אחריות ושירות עבור כל מוצר

שירות לקוחות

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה שתשאלו
ניתן לפנות בטופס המקוון “צור קשר”

מחיר

מחירים נמוכים ותחרותיים
מכבדים PAYPAL וכרטיסי אשראי

0 0
דילוג לתוכן