מבצעי פסח כבר מחכים לכם באתר🎉🎉 הקליקו

תפריט
קטלוג מוצרים

איך תבחרו את הבריכה הביתית המושלמת לקיץ הקרוב

הקיץ כבד עליכם? הילדים משתגעים בבית ומשגעים אתכם? רוצים להתרענן במהירות? בריכה ביתית היא הפתרון לכל הבעיות הללו.
הגעתם להחלטה להתאבזר בבריכה שכזו… יופי.. עכשיו השאלה איזו בריכה לקנות?

עולם הבריכות בימינו הינו עמוס בכל מיני סוגי בריכות שונות מתוכן עלינו לבחור את הבריכה שתתאים לצרכינו, בין הבריכות הביתיות השונות נמצא בריכות פעילות, בריכות מתנפחות, בריכות קערה, בריכות עמודים בריכות אולטרה ענקיות ועוד…

אז מכל המבחר כיצד נדע באיזו בריכה לבחור?
בשביל לענות על שאלה זו נצטרך לשאול את עצמנו מספר שאלות:

שאלה ראשונה: לאילו גילאים מיועדת הבריכה?
שאלה שניה: היכן נציב את הבריכה?
שאלה שלישית: כמה רוחצים יהיו בבריכה בו זמנית?
שאלה רביעית: מהי תדירות השימוש בבריכה?
שאלה חמישית: מהו התקציב שנרצה להשקיע

בריכות ביתיות מתאימות החל מגיל פעוטות ועד לגיל בוגר כמובן, הן משתנות בגובהן, תדירות השימוש, סוג החומרים וכו’
לפני ההסבר נתחיל באזהרה – לא משנה באיזו בריכה נבחר, במידה והבריכה היא לשימוש ילדים – יש להשגיח על הילדים בכל רגע נתון! ולא להסיר את העיניים מהם בעת רחצה בבריכה! מקרי טביעה עלולים לקרות בכל גיל וברגעים ספורים כך שתשומת לב מבוגר אחראי חשובה ביותר לבטיחות ילדיכם!


בריכות מתנפחות

הקטגוריה הכי נפוצה בענף הבריכות, קטגוריה זו כוללת בתוכה בריכות לכל הגילאים, מגיל 0 ועד גיל 99 (בצחוק אפשר גם עד 120), הבריכות המתנפחות מגיעות בשלל צורות, צבעים, גדלים ווריאציות שיתאימו לצרכיכם בהתאמה מדויקת.

שאלה ראשונה: לאיזה גיל נרצה את הבריכה?

כפי שציינו למעלה הבריכות המתנפחות מכסות את כל טווח הגילאים ולכן ננסה להבחין ולהתאים בריכה מתנפחת לגיל הרצוי.
לפעוטות בגילאי 1-2   נעדיף לקחת בריכה בעלת תחתית מתנפחת, בגילאים אלו הפעוט הולך ומחליק בתוך הבריכה ולכן רצוי לאבטח עם בריכה בעלת תחתית ידידותית יותר שתבלום את נפילתו.
בנוסף מומלץ מאוד גם לבחור בבריכה שתגיע גם עם צילון מובנה שיגן על הפעוט מהשמש ויאפשר רחצה בטוחה יותר.
לרוב בריכות אלו יהיו בעלות דופן שאינה גבוהה מידי, עד 25 ס”מ בממוצע.

לילדים בגילאי 2-5 – כאן בעצם ניתן לקחת משלל סוגי הבריכות רק גובה הבריכה הוא השיקול, לילדים בגילאים אלו נמליץ על בריכות עם גובה 40 ס”מ לפחות, ניתן לקחת גם בריכות גבוהות יותר ולמלא פחות מים.

לגילאים האלו מאוד מאוד פופולרי לרכוש גם בריכת פעילות, בריכות פעילות הן בעצם בריכות המשלבות בתוכן אטרקציות כגון מגלשה מתנפחת מובנית, משחקי קליעה למטרה ואפילו מזרקה משפריצ המים המאפשרת חיבור של צינור גינה.
בריכות אלו בד”כ יתפרשו על יותר שטח אך אל חשש, כמות המים לא תהיה גבוהה כ”כ שכן גובה הבריכה בד”כ נעצר ב 30 ס”מ, הבריכות מספקות יותר תעסוקה לילדים וניתן לשלב בהן יותר ילדים מהרגיל.

גילאים 6-99 – אין כ”כ מה להתלבט, כאן נשאף לכיוון הבריכות הגדולות, אורכים של 2-3 מטרים, רוחב 1.5-2.5 והכי חשוב גובה של בין  45-60 ס”מ בעצם יספקו לילדים מספיק הנאה ובו זמנית הבוגרים יוכלו לשבת בכיף ולהימתח עם כוס שתיה צוננת ביד.

המלצה חמה – ברכישת בריכה מתנפחת רצוי מאוד לרכוש בנוסף משאבה לניפוח הבריכה, מאחר ומדובר בנפח אויר גדול בבריכות (בניגוד לכדורי ים או גלגלי ים) – אהבו את עצמכם, רכשו משאבה חשמלית לניפוח בריכות שתנפח את הבריכה בכמה דקות, ותיכנסו לבריכה עם שתי הריאות מתפקדות.

שאלה שניה: היכן נציב את הבריכה?

בריכות מתנפחות, לאור גודלן לא מכילות הרבה מים ולכן לרוב נוכל להציבן בכל מקום, הגדולות מבניהן מכילות כמה מאות ליטרים המתורגמים לכמה מאות קילוגרמים.
אם רכשתם בריכה גדולה שכזו ובחרתם להציבה במרפסת תלויה ניתן לשאול מהנדס לגבי עומס המשקל שהמרפסת יכולה לשאת בשביל לשחות עם ביטחון.

השאלה החשובה לגבי בריכות מתנפחות היא על מה או על איזה משטח נציב את הבריכה, במידה ונציב את הבריכה על דשא/מרצפות/בטון/כורכר – יש לאבטח את התחתית ולהניח מתחת לבריכה שמיכה, שטיח או משטח ספוג מיוחד שבעצם יגן על בריכה מחיכוך עם הרצפה או לחילופין מעצם זר מתחת.
דשא סינטטי – יכול לשמש כמשטח מתאים להניח מתחת לבריכה שכזו.

שאלה שלישית: כמה רוחצים יהיו בבריכה בו זמנית?

השאלה מובילה אותנו לפתרון די ברור, ככל שיש יותר רוחצים נלך על בריכה יותר גדולה, לחישוב קליל מבלי להסתבך היינו ממליצים ללכת לפי שיטת המטר הרבוע, לכל רוחץ מטר רבוע אחד לפחות.
לדוגמא: ל-3 ילדים נעדיף לקחת בריכות של 2 מטר X 1.5 מטר לפחות, כל בריכה קטנה יותר תהיה צפופה יותר.
לבוגרים למשל נעדיף בריכות בקוטר 2 מטר ומעלה לישיבה נוחה ומרווחת

שאלה רביעית: מהי תדירות השימוש בבריכה?

תדירות השימוש בבריכה היא עניין חשוב, בריכה מתנפחת הינה בריכה בה לא מתבצע לרוב סינון וניקוי מים, מים שעומדים בבריכה מספר ימים יקלטו חיידקים ובקטריות שלא יאפשרו רחצה בריכה, ולכן מים שמילאנו בבריכה יוחלפו כל יומיים או שלושה.
במידה ותדירות הכניסה לבריכה גבוהה נמליץ לרכוש בריכת עמודים או בריכת אולטרה בה מתבצע סינון וטיהור מים ברמה היומית.

שאלה חמישית: מהו התקציב שנרצה להשקיע?

התקציב הדרש לבריכות מתנפחות אינו גבוה כ”כ ויכול לנוע בין כמה עשרות שקלים לכמה מאות בודדות, כל זה בשילוב משאבה מתנפחת ואולי תחתית ספוג מתחת לקרקעית וסיימתם את ההשקעה.

בריכות עמודים / בריכות אולטרה ביתיות

בריכת עמודים ביתית היא בעצם הבריכה האידיאלית שנרצה לשאוף אליה, כאן יש לנו גדלים מפנקים, בריכות ארוכות, רחבות ואפילו עמוקות יותר.
לא נצטרך להתעסק עם ניפוח הבריכה ולחשוש מירידת אויר אבל לחילופין נצטרך לתחזק את המים בבריכה שנוכל להתפנק לכל העונה.

שאלה ראשונה: לאיזה גיל נרצה את הבריכה?

בריכות העמודים מתאימות לטווח רחב מאוד של גילאים אך גם כאן עשינו חלוקה קטנה

לפעוטות – במידה ונרצה שהפעוט ילך בבריכה וישחק בה פחות נמליץ על בריכות מסוג זה, מאחר ומדובר בבריכות גבוהות יותר הפעוט יוכל לשחות בבריכה באמצעות גלגל ים אך לא להנות ממנה בצורה אחרת

לגילאי 3-8 בריכות העמודים ה”כחולות” יהיו אטרקטיביות, הבריכות לא חייבות להיות בצבע כחול כמובן אך נקראות כך מאחר ורוב הבריכות בקטגוריות גודל זה מגיעות בצבע כחול.
בריכות אלו ינועו בין גבהים של 46-84 ס”מ כאשר נוכל למלא מים לגובה שנרצה בהתאם לגובה הילדים הרוחצים בבריכה.
האורכים הממוצעים בין 220-450 ס”מ והרוחב הממוצע יהיה בין 150-220 ס”מ
בריכות אלו מתאימות גם לבוגרים שרק רוצים לשבת ולהתרענן בבריכה, מתאימות לשחיה לילדים קטנים אך לא כ”כ לבוגרים בשל עומקם הנמוך.

לגילאי 9-99 נמליץ כבר על הבריכות חצר הגדולות יותר, בגילאים אלו הילדים לא מעוניינים רק לשבת ולשחק אלא ממש לשחות ולכן בריכות החצר הגדולות מאופיינות בגבהים של 1 מטר ועד 1.32 מטר.
גודלן ינוע בין אורכים של 3-10 מטר ורוחב של 2-5 מטר.
ילדים ומבוגרים יכולים לשחות בבריכות אלו ואף לשלב בהן בהתאם לגודל הבריכה גם מזרוני ים, משחקי בריכה כמו שערי כדורגל צפים או רשת כדורעף ועוד..

שאלה שניה: היכן נציב את הבריכה?

בבריכות עמודים עולה שאלה חשובה בעניין מיקום והצבת הבריכה והיא שאלת המשקל!!

מאחר ובבריכות אלו נכנסות כמויות מים לא מבוטלות (פעם אחת בעונה ללא צורף להחליף – לא לדאוג) לא נוכל להציב את הבריכות במרפסות תלויות או על גגות מעל בית מגורים ללא אישור מהנדס בעניין משקל הנשיאה המקסימלי של אותה מרפסת או גג.
אז אם אתם לא ממש רוצים לרדת עם הבריכה לשכנה למטה, דאגו לברר האם משקל הבריכה המלאה מתאים לאזור מגוריכם (קל מאוד לדעת את משקל הבריכה, לרוב רשום על גבי אריזת הבריכה מהו נפח המים שאותה בריכה מכילה)

השאלה השניה החשובה לגבי מיקום הצבת בריכות היא על מה או על איזה משטח נציב את הבריכה, גם כאן כמו בבריכות המתנפחות נרצה לאבטח את קרקעית הבריכה משריטות או חתכים מיותרים ולכן במידה ונציב את הבריכה על דשא/מרצפות/בטון/כורכר – יש להניח מתחת לבריכה שמיכה, שטיח או משטח ספוג מיוחד שבעצם יגן על בריכה מחיכוך עם הרצפה או לחילופין מעצם זר מתחת.
דשא סינטטי – יכול לשמש כמשטח מתאים להניח מתחת לבריכה שכזו למרות שהיינו ממליצים להוסיף ולרכוש משטח ספוג שיקנה תחושה נעימה יותר לרוחצים בעת הליכה בתוך הבריכה.

שאלה שלישית: כמה רוחצים יהיו בבריכה בו זמנית?

כאן כבר אין ממש בעיה, הבריכה הכי קטנה מגיעה בגודל של 3 מטר רבוע והיא מעולה ל-3 ילדים או 2 בוגרים, מכאן הכיוון הוא רק למעלה.

שאלה רביעית: מהי תדירות השימוש בבריכה?

בריכות עמודים בנויות לשימוש בתדירות גבוהה יותר, הבריכות לרוב עשויות מיריעות גומי עבות וחזקות יותר, מגיעות עם מוטות ברזל עמידים וחזקים, פחות נוטות להתפנצ’ר או להיקרע ואמורות להחזיק מספר שנים

הדבר הכי חשוב בבריכות אלו המילות כמויות אדירות של מים הינו תחזוקת המים ושמירה על ניקיונם.
בניגוד לבריכות מתנפחות בהן נחליף מים כל יומיים, בבריכות עמודים נמלא מים פעם אחת בלבד בתחילת העונה ונתחזק את המים וניקיונן בשילוב מספר פעולות, ביניהן הפעלת משאבת סינון, שימוש בחומרי ניקוי וחיטוי כמו כלור, ניקיון לכלועים צפים ע”י רשת ניקוי ועוד.

שאלה חמישית: מהו התקציב שנרצה להשקיע?

בבריכות עמודים שם המשחק שונה – רוצים להתפנק? תוציאו את הארנק..

האמת שהייתי קצת דרמטי, בעבר בריכה ביתית מהקטנות ביותר היתה עולה לא מעט, אך בשנים האחרונות מחירי הבריכות הגדולות ירדו משמעותית והיום ניתן להשיג בריכה ביתית עם ציוד מלא בכמה אלפים בודדים אפילו פחות.

חשוב להבין שברכישת בריכת עמודים ביתית הבריכה היא לעיתים לא ההוצאה העיקרית, בנוסף לבריכה צריך לקנות ציוד נוסף שיאפשר לתחזק את הבריכה ואת המים בבריכה למשך כל העונה.
החדשות הטובות הן שרוב ההוצאה היא חד פעמית ובראיה לעתיד היא גם נפרשת על כמה שנות שימוש בבריכה שאמורה לשרת אתכם לא מעט זמן.

המוצרים הנלווים העיקריים שנצטרך לרכוש בנוסף לבריכה:

  • משאבת פילטר/חול – בחלק מהבריכות מגיעה משאבה כלולה בערכה בה ניתן להשתמש, מומלץ מאוד להתייעץ עם המוכר לגבי יכולות הסינון של המשאבה המצורפת, לרוב המשאבות המצורפות אינן מתאימות לכמות המים שבבריכה ורצוי לשדרגן.
    זוהי הנקודה בה היינו מייעצים לא לחסוך, רכשו משאבה חזקה יותר (ואולי אפילו תזדכו על המשאבה שבערכה), משאבה מתאימה תביא למים נקיים יותר ובכך לשימוש בפחות חומרים, פחות זמן הפעלה השווה לפחות חשמל, מניעת עומס על המשאבה ובכך שמירה על אורך חיים גבוה יותר.
    משאבות נעות בין מחירים של 200 ש”ח לבריכות הקטנות יותר ועד 1800 ש”ח לבריכות הענקיות.
  • כיסוי לבריכה – תלוי בסוג ובגודל, נע בין 50 ל-400 ש”ח בבריכות הענקיות (לרוב בסביבות ה 100 ש”ח)
  • תחתית לבריכה – מחיר ממוצע לספוג יהיה כ-20 ש”ח למטר רבוע.
  • חומרי ניקוי – לא סיפור יקר, מדובר בעשרות שקלים לכלור ולאלגציד נגד ירקת
  • מוט ניקוי לבריכה – בין 60 ל100 ש”ח יהיה די והותר.
  • לבריכות הגדולות מומלץ לרכוש גם מכשיר כלשהו לניקוי תחתית הבריכה כגון שואב יונק ידני או רובוט לבריכה.

 

קניתם הכל? תתחדשו, אז קדימה למלא מים, להכין את הנשנושים לבריכה, למלא ארטיקים במקפיא והכי חשוב התרעננו להנאתכם בבריכה.

לכל שאלה נוספת נשמח לעזור ולייעץ בטלפון, במייל או דרך צור קשר באתר.

שיהיה קיץ נהדר, מרענן והכי חשוב בטוח,

צוות צעצועי מורן

0 0 votes
Article Rating
למה לקנות אצלנו
משלוח מהיר

משלוחים לכל חלקי הארץ

אחריות והחזרות

אחריות ושירות עבור כל מוצר

שירות לקוחות

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה שתשאלו
ניתן לפנות בטופס המקוון “צור קשר”

מחיר

מחירים נמוכים ותחרותיים
מכבדים PAYPAL וכרטיסי אשראי

0 0
דילוג לתוכן