מבצעי פסח כבר מחכים לכם באתר🎉🎉 הקליקו

תפריט
קטלוג מוצרים

איך לבחור קורקינט לילדים

כיצד לבחור קורקינט – המדריך המלא להורים

 

קורקינטים כבר מזמן הפכו להיות מוצר חובה בכל בית, ממש כמו אופניים, שלל סוגים, גדלים, צורות חדשות וסוגי רכיבה שונים מאפיינים את התחום ומבלבלים המון הורים שבאים לקנות קורקינט לילדיהם.

בשביל לעשות מעט סדר בבלגן הכנו מדריך קטן על סוגי הקורקינטים הנפוצים, רמות מחיר ממוצעות, סוגי הרכיבה וגילאי הרוכב.

סוגי הקורקינטים העיקריים שנדבר עליהם: קורקינט 2 גלגלים, קורקינט 3 גלגלים, קורקינט פעלולים, קורקינט דריפט.

 

קורקינט 2 גלגלים

הקורקינט הקלאסי שכולנו מכירים עוד מהסיפורים של סבא שלקח קרש וחיבר לו 2 גלגלים “כי זה מה שהיה אז”, רק שהקורקינט הקלאסי הזה עבר אבולוציה ארוכת שנים והיום מציג המון דוגמאות, גדלים וצורות.
הדגם הקלאסי וההתחלתי הוא בעצם הקורקינט המתקפל הרגיל, בעל גלגלים קטנים של 120 מ”מ, גוף מאלומיניום קל וכידון מתכוונן.
קורקינט זה לרוב יתאים לילדים מגילאי 4 ועד לגיל 8, וינוע בין מחירים של 99 ₪ ועד למחירים של 249 ₪ בד”כ,
כאשר הזולים מביניהם יהיו בד”כ מאוד פשוטים וישרדו לשנה בערך, הטובים ביותר מבינהם ישרדו גם כמה שנים טובות.

הילד קצת גדל או שאתם רוצים משהו קצת יותר טוב? לכו על קורקינטים גדולים יותר, קורקינטים עם גלגלי 200 מ”מ, משטח דריכה מעט רחב יותר וכידון שעולה לגבהים אפילו של בוגר.
קורקינטים אלו מומלצים בד”כ מגילאי 6 ועד גיל בוגר ומאפשרים משקל רוכב של עד ל 100 ק”ג.
מחירי קורקינטים אלו נעים בד”כ בין 250 ל 700 ₪ (הסופר מקצועיים), למרות שרוב הקורקינטים שמציגים רמה גבוהה ינועו כבר ממחירי 400 ₪ בערך וישמשו אתכם או את ילדיכם למשך שנים רבות…

לרוב בכל הקורקינטים הללו מגיעה מערכת קיפול שמאפשרת לקפל את הקורקינט, לפי מערכת הקיפול ניתן לראות ולהבין את טיב הקורקינט, בד”כ בקורקינטים פשוטים תגיע מערכת הקיפול המורכבת מידית אלומיניום כסופה בליווי ידית משיכה מפלסטיק.
טיפ שלנו – שווה להשקיע בקורקינט עם מערכת קיפול טובה, אלו הקורקינטים ששורדים הכי הרבה זמן והכי נעימים לרכיבה.

עוד סוג של קורקינט מאוד פופולרי עם 2 גלגלים הוא קורקינט פעלולים או בכינויו “סקוט” עליו נרחיב בהמשך.

 לקטגוריה: קורקינט 2 גלגלים

 

קורקינט 3 גלגלים

קורקינט 3 גלגלים הוא ז’אנר הקורקינטים הנפוץ ביותר היום ומתאים בעיקר מגיל 1 ועד גילאי 7 בערך, למרות שישנן חברות מסוימות שמייצרות גם דגמים גדולים יותר שמיועדים לנוער ולבוגרים.
תחום ה-3  גלגלים מתחלק לכמה סוגים:

הסוג הראשון והוותיק יותר הוא דגם הקורקינט עם 2 גלגלים אחוריים וגלגל אחד קדמי, מתאים בעיקר לפעוטות מגילאי 2.5 ועד 5 ומגיע בד”כ עם מיתוג של דמויות אהובות.
דגם זה הוא דגם מיושן יותר וכבר פחות נפוץ שכן הוא פחות יציב ממחליפו עליו נדבר בהמשך..

הסוג השני והנפוץ ביותר הוא דגם הקורקינט בו יש שני גלגלים קדמיים וגלגל אחד אחורי.
קורקינטים אלו מאוד מאוד יציבים בזכות מערך הגלגלים המיוחד שלהם, הרכיבה עליהם מאוד נוחה אך מעט שונה מקורקינטים אחרים, ההיגוי בסוג קורקינטים זה הינו באמצעות הטיית כל הכידון ימינה או שמאלה בניגוד לקורקינטים אחרים בהם ההגה מסתובב ימינה ושמאלה.
בדגמים אלו יש היום מיליון ואחד סוגים, שלל גדלים, צבעים, רמות איכות ומחיר שיכולים לבלבל אפילו את המוכר המנוסה ביותר.
ברכישת קורקינט מסוג זה יש לשים לב למספר מאפיינים עיקריים שיקלו עליכם בבחירה:

  1. סוג גלגל – כאן יש 2 סוגים עיקריים, גלגל פלסטיק או גלגל סיליקון, גלגלי סיליקון הם רכים יותר ולכן מומלצים יותר ונעימים יותר לרכיבה, הסיליקון בולם זעזועים מטבעו ולכן נעים יותר ברכיבה על משטחים מחוספסים.
    מבחינת עלות לא יהיה כ”כ הבדל בין הקורקינטים, גלגלי פלסטיק יהיו רק בקורקינטים הפשוטים ביותר שיעלו 100-150 ₪ בערך וגלגלי סיליקון תוכלו למצוא בתוספת של 30-50 ₪.
  2. גודל גלגל – הכלל אומר שככל שגלגל גדול יותר או רחב יותר הוא ידרוש מכשולים בקלות ואז יאפשר לנו רכיבה חלקה ונעימה יותר ולכן כאן הגודל כן קובע.
  3. מדרך עמידה – החלק שאנו עומדים עליו, טיב מדרך העמידה יכול להתבטא בכמה דרכים, ראשית בדקו אם מדרך העמידה חלק או מחוספס, מדרך מחוספס יביא לעמידה יציבה יותר ופחות החלקות, האידיאל הוא שיהיו פסי גומי למניעת החלקה לאורכו של המדרך.
    דבר נוסף ששווה לבחון הוא את חוזק המדרך, לילדים קטנים לא נהיה חייבים שיהיה חזק כ”כ שכן אינם שוקלים כ”כ הרבה, אך לילדים גדולים יותר ככל שהמדרך יהיה קשיח יותר כך הקורקינט כולו יהיה חזק יותר. דרך טובה לבדוק היא שבוגר ינסה לעמוד על המדרך ולראות האם הוא מתקפל כלפי מטה או נשאר יציב.
    והדבר האחרון הוא רוחב המדרך, ככל שיהיה רחב יותר כך גם יוכלו ילדים בגילאים גדולים יותר לרכב והקורקינט ישמש אותם לתקופה ארוכה.
  4. מוט ההיגוי – בקורקינטים מסוג זה בד”כ נקבל מוט היגוי מתכוונן, כאן הכלל הוא די פשוט, ככל שהמוט יעלה לגובה יותר גבוה כך הילד ירכב על הקורקינט יותר זמן.
    שימו לב שבקורקינטים מסוג זה (2 גלגלים קדמיים ואחד אחורי) הכידון לא צריך להגיע לגובה הכתפיים אלא לגובה של מעט מתחת לחזה הילד שכן לצורך פנייה אנו צריכים להפעיל את משקל הגוף לצורך הטיית הכידון, ופעולה זו לא תהיה נוחה במידה והכידון יהיה מוגבה יתר על המידה.
  5. מנגנון ההיגוי – כפי שציינו בגוף המדריך, ההיגוי מתבצע ע”י הפעלת המשקל על כידון הקורקינט והטייתו לצדדים. בכל דגמי הקורקינטים השונים מנגנון ההיגוי יהיה זהה מבחינת טכניקה אך שונה מאוד מבחינת טיב, בקורקינטים האיכותיים יותר תמצאו מנגנון גמיש יותר שיאפשר לרוכב לבצע פניות עם מעט מאמץ, לעומת זאת בקורקינטים הפשוטים יותר נדרש יהיה להפעיל יותר כוח לשם ביצוע הפניה ולכן לפעמים הקורקינט יתאים פחות לילדים בגילאים הנמוכים 3-4 ויתאים לגילאים הגדולים יותר 5-8.
  6. מנגנון קיפול – בחלק מהקורקינטים קיים מנגנון קיפול המאפשר לקפל ולאחסן את הקורקינט בצורה נוחה.

מניסיוננו בתחום, קורקינטים בז’אנר זה ינועו בין 100 ₪ לדגמים הפשוטים ועד ל- 600 ₪ בערך לדגמים המקצועיים יותר, רוב הדגמים האיכותיים ינועו בין מחירי 200-350 שם אפשר למצוא דגמים חזקים מספיק ונעימים מאוד לרכיבה.

דמים מוכרים מומלצים: ISPORTER, SCOOT AND RIDE , MICRO  ועוד..

הסוג השלישי שבטח כולכם מכירים הוא קורקינט הדריפט, גם הוא בעל 3 גלגלים אך מבנהו מעט שונה מהאחרים, הוא מגיע עם שתי זרועות הפרוסות לצדדים, שני גלגלים אחוריים וגלגל אחד קדמי, והרכיבה עליו מתבצעת ע”י הנחת רגל על כל זרוע והנעת האגן לשם צבירת מהירות.

קורקינט זה סופר כיפי ומתאים בד”כ מגילאי 5 בוורסיה הקטנה שלו ועד לגיל בוגר בוורסיה הגדולה שלו.
קורקינט זה בד”כ ינוע בין מחירים של 199 ועד 499.

שימו לב כי למרות שכל הדגמים נראים די אותו דבר ישנם הבדלים משמעותיים בטיב הקורקינט שתקחו, בדגמים הפשוטים תנועתיות הקורקינט לצדדים מופחתת, הברגות הקיפול של הקורקינט פשוטות ונוטות להיהרס כבר בשנת השימוש הראשונה, מוטות הברזל בקורקינט פשוטים יותר וכמו כן חוזק הגלגלים.

טיפ: הדגמים שנעים ממחירים של 300 ומעלה הינם לרוב חזקים יותר ועומדים בפני זעזועים רבים ואף מכילים רוכבים עד למשקל של 100 ק”ג, דגמים אלו בד”כ ישרדו שנים ארוכות.

בדגמים הקטנים של הקורקינטים הללו מגיע לרוב כידון מתכוונן להגבהה והנמכה ומתאים לגילאי 5-10, לעומת זאת הגדלים הגבוהים יותר מגיעים עם גובה כידון קבוע ומתאימים מגילאי 8 ועד לגובה של בוגר.

לקטגוריה : קורקינט 3 גלגלים

 

קורקינט פעלולים.

לפני כמה שנים נכנס לעולם הקורקינטים “קורקינט הפעלולים” או בשמו הנרדף “סקוט”, כמו בכל ענף ספורט שמתפתח גם בענף הקורקינטים נולד קורקינט שבנוי לאקסטרים!
קורקינט הפעלולים נראה מהצד כמו קורקינט 2 גלגלים פשוט אך בבחינה קרובה יותר נבחין במרכיביו האיכותיים והחזקים יותר שבאמת מכשירים אותו להיות קורקינט אקסטרים אמיתי.

השאלות העיקריות שעולות אצל הרוכשים היא כיצד נדע להבדיל בין קורקינט אקסטרים אמיתי לקורקינט פשוט? מה ההבדלים בין המבחר הענק הקיים בשוק? האם יש הצדקה לשלם על קורקינט מעל ל 1,000 ₪? ועוד ועוד ועוד הרבה שאלות.

כאן נתחיל בטיפים ונמשיך עם בחינת חלקי הקורקינט.

טיפ 1 – מחירי הקורקינטים – קורקינט פעלולים אמיתי ינוע בין מחירים של 500 ₪ ויכול להגיע למחיר של כמה אלפי שקלים, ככל שנאמיר במחיר נקבל בד”כ רכיבים חזקים ואיכותיים יותר, מיסבים טובים יותר וכו’.
חשוב לשים לב כי הרבה חנויות מגדירות קורקינטים של 200-300 ₪ כקורקינט פעלולים בגלל צורתו, אך קורקינטים אלו עשויים מרכיבים פשוטים וחלשים ולא ישרדו שבוע אחד ברכיבה בסקייטפארק.

טיפ 2 – ככל שגיל הילד או משקלו גדולים יותר מומלץ לקחת קורקינט חזק יותר שיעמוד בזעזועים החזקים שהקורקינט אמור לספוג.
זה נשמע מגוחך להרבה הורים שאומרים “הילד שלי לא פעלולן” אבל ברגע שתראו מה הם עושים בסקייטפארק תבינו למה צריך קורקינט חזק, הקורקינט נזרק, מושלך באוויר ונופל על הרצפה לא מעט פעמים, קורקינט פשוט לא ישרוד שבוע ברכיבת פעלולים סטנדרטית ולכן כדאי להשקיע כבר בהתחלה במקום להגיע לחנות אחרי שבועיים ולרכוש אחד נוסף.

כיצד נבדיל בין הקורקינטים? ריכזנו עבורכם את הדברים שיש לבחון בעת בחירת קורקינט פעלולים:

  1. גודל גלגל – גלגלים לרוב מגיעים בכמה גדלים, בממוצע ינועו בין 100 מ”מ ל 130 מ”מ כאשר האידיאליים והמומלצים בד”כ יהיו גלגלי 110 מ”מ.
  2. חישוק הגלגל – גלגל איכותי יהיה בעל חישוק אלומיניום, שימו לב כי בקורקינטים המתחזים לקורקינט פעלולים יהיו לרוב חישוקי פלסטיק שלא יעמדו לאורך זמן בקפיצות ובזעזועים וידרשו מכם להחליף את הגלגל מהר מאוד ולכן אם יש אפשרות שדרוג גלגלים בחנות תמיד כדאי לשדרג לגלגל חזק שיאריך ימים.
  3. חומר הגלגל – גם כאן רצוי לקחת גלגלי גומי/סיליקון ולא גלגל פלסטיק שיופיע רק בקורקינטים המתחזים לפעלולים.
  4. מיסבים – מיסבי הגלגל נמדדים לפי מדד שנקרא ABEC, ככל שהמיסב איכותי יותר כך הגלגל מסתובב טוב יותר ומסומן במספר ABEC גבוה יותר , מומלץ בד”כ לבחור ממיסבי ABEC 5 ומעלה.
  5. קולר – בקורקינט הפעלולים קיים סוגר “קולר” שמחבר בין הכידון לגוף הקורקינט עצמו, ישנם קולרים קטנים ופשוטים וישנם יותר ארוכים ומסיביים, בד”כ ככל שיהיו יותר סגירות לקולר כך החיזוק יהיה טוב יותר והקורקינט יהיה יותר בנוי לזעזועים.
  6. שיטת חיזוק מזלג וגלגל קדמי לגוף הקורקינט – קיימות כמה שיטות ביניהן:
    • סגירה רגילה כמו של אופניים (הפשוטה ביותר), בשיטה זו עם הזמן ההדסט משתחרר ומתחיל להישחק אם לא מחזקים בזמן ואז נדרש להחליף את כל המערכת.
    • שיטת HIC – כל היחידה מחוזקת באמצעות בורג פנימי נסתר, מאחר והסגירה היא פנימית ולא חיצונית הבורג חשוף לפחות מכות וזעזועים ולכן אינו משתחרר בקלות.
    • סגירת SCS החזקה ביותר כוללת גם סגירה פנימית וגם קולר מסיבי לחיבור בין הכידון לגוף הקורקינט כאשר מוט הכידון לא נכנס לצינור הראש של הקורקינט.
      בד”כ סגירה זו תופיע בקורקינטים האגרסיביים יותר בהם הזעזוע שאמור לעבור מגוף הקורקינט בעת הקפיצה פחות יועבר לכידון בהשוואה לסגירה אחרת.
  7. מיסבי ראש – המיסבים הנמצאים בתחתית כידון הקורקינט ושולטים בסיבוב הכידון, רכיב זה יכול להשתנות בין הקורקינטים, בקורקינטים המקצועיים יותר יהיו מיסבים אטומים ואינטגרליים בתוך השלדה, מיסב אינטגרלי הוא מיסב שיש לו מקום בתוך השלדה והוא לא חשוף לאבק או מכות וזעזועים מהשימוש בקורקינט.
  8. מזלג – החלק שתופס את הגלגל הקדמי, כאן נבדיל בין מזלג רגיל העשוי מברזל מכופף עם ריתוך לעומת מזלג בחיתוך CNC העשוי מיחידת אלומיניום שנחתכה באמצעות לייזר ללא ריתוכים או כיפופים מה שהופכים את המזלג לחזק במיוחד.
  9. שלדה – שימו לב להבדלים בין שלדה מלאה או שלדה חלקית, לרוב בקורקינטים פשוטים תהיה שלדה חלקית שהינה פחות חזקה ופחות מתאימה לביצוע חלק מהפעלולים.

לאחר בחינת כל המאפיינים שצוינו לעיל תוכלו לדעת מה שווי הקורקינט ולהשוותו לקורקינטים אחרים בחנות.

 

לסיום – ענף הקורקינטים התפתח ועבר מספר תהליכי אבולוציה עד שהגיע למצב הנוכחי בו ישנם המון המון המון סוגי קורקינטים, לפני כל רכישה חשוב להבין מי הרוכב, מהו אזור הרכיבה ומה סגנון הרכיבה שאליו מכוונים ואז ניתן לבחור את הקורקינט האידיאלי.
מקווים שעזרנו ונשמח לתת עוד עצות ותשובות לשאלות באתר ובחנות.

לקטגוריה של קורקינטים

4.7 3 votes
Article Rating
למה לקנות אצלנו
משלוח מהיר

משלוחים לכל חלקי הארץ

אחריות והחזרות

אחריות ושירות עבור כל מוצר

שירות לקוחות

נשמח לייעץ ולענות על כל שאלה שתשאלו
ניתן לפנות בטופס המקוון “צור קשר”

מחיר

מחירים נמוכים ותחרותיים
מכבדים PAYPAL וכרטיסי אשראי

0 0
דילוג לתוכן